Budżet Obywatelski Gminy Łapy. Zbliża się koniec głosowania

Jeszcze tylko do poniedziałku 21 września można głosować na zgłoszone propozycje zadań do Budżetu Obywatelskiego. Każdy głos się liczy, więc zachęcamy do głosowania.

Przypominamy, że do rozdysponowania jest 240 tys. złotych a o przeznaczeniu tej kwoty zdecydują mieszkańcy w głosowaniu jawnym. Na realizację jednego zadania można przeznaczyć max 30 tys. zł.

Mieszkańcy mają do wyboru jedno z 18 zadań, które pozytywnie przeszły weryfikację i zostały dopuszczone do głosowania.

Jak głosować?

Głosy należy oddać na Karcie do głosowania, którą można pobrać ze strony internetowej www.lapy.pl  lub w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24 18-100 Łapy.

Każdy mieszkaniec może oddać tylko jeden głos na jedno wybrane przez siebie zadanie – poprzez postawienie znaku X przy zadaniu na karcie do głosowania.

Uwaga

Jeśli na karcie do głosowania zostanie zaznaczone 2 lub więcej zadań – zostanie ona uznana za nieważną. Podobnie, jeżeli mieszkaniec złoży 2 lub więcej kart do głosowania – wszystkie zostaną uznane za nieważne. Karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

Aby oddać swój głos należy wypełnić kartę do głosowania i złożyć ją:

  • w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego wrzucając do urny oznaczonej „Budżet Obywatelski” – w godzinach pracy Urzędu, tj. od 8.00 do 16.00;
  • przesłać listownie na adres: Urząd Miejski w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24 18-100 Łapy z dopiskiem „Budżet Obywatelski 2021” – w przypadku wysyłki pocztą tradycyjną liczy się data stempla pocztowego;
  • przesłać skan na adres email: bolapy@um.lapy.pl. – do godz. 23.59 dn. 21.09.2020r.

Poniżej znajdują się wizytówki zadań zgłoszonych w ramach Budżetu Obywatelskiego:

1. BUDOWA PLACU ZABAW DLA DZIECI

(LOKALIZACJA: SKRZYŻOWANIE UL. SOSNOWA I UL. ASNYKA W ŁAPACH)

Opis zadania:

Zadanie budowy placu zabaw ma na celu umożliwić mieszkańcom miejscowości Łapy (okolice stacji kolejowej Łapy Osse), Gąsówka Stara Kolonia, Łapy Łynki przebywania wraz z dziećmi na przestrzeni zagospodarowanej dla najmłodszych. Jedyny plac zabaw w okolicy jest na terenie szkoły. Realizacja tego projektu pozwoli zagospodarować mały skwerek terenu, który jest niepraktyczny dla innej inwestycji.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 29 999,67 zł

2. „SUPER SPRAWA, GDY ZABAWA A PLAC ZABAW TO PODSTAWA” – ROZBUDOWA PLACU ZABAW PRZY PRZEDSZKOLU NR1

 (LOKALIZACJA: SKRZYŻOWANIE UL. POLNA 27, 18-100 ŁAPY)

Opis zadania:

Plac zabaw to doskonała inwestycja w przyszłość dzieci. Wiadomo już, że dużo aktywnego ruchu w najmłodszych latach może zaprocentować większą aktywnością w dorosłym życiu. Zabawy na placu przedszkolnym poprawiają odporność, kondycję dziecka. Dzieci korzystające z placu zabaw mają również okazję do poprawy swoich relacji z otoczeniem. Badania dowodzą, że aktywne ruchowo dziecko łatwiej się uczy i szybciej przyswaja nowe wiadomości. Ponadto rozładowanie energii na placu zabaw wpływa na lepszy, bardziej spokojny sen najmłodszych, co ma duże znaczenie zarówno dla dziecka jak i rodziców. Proces integracji społeczności lokalnej zaczyna się dosłownie i w przenośni w piaskownicy. Dziecko zaprzyjaźnione z rówieśnikami będzie chciało chodzić z nim do szkoły. Duma z miejsca zamieszkania, mogą poczuć się gospodarzami, gdyby miały taki plac zabaw, do którego cała okolica przyjeżdża się pobawić. Stworzenie miejsca odpoczynku łączącego w sobie potrzebę odpoczynku i możliwości obserwowania swoich podopiecznych. Dogodna lokalizacja, parking, odgrodzony plac od ulicy. Stworzenie placu zabaw przy przedszkolu jest szansą na zabawę na świeżym dzieciom korzystającym z placówki przedszkolnej.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

3. ZAGOSPODAROWANIE SKWERU PRZY UL. SPÓŁDZIELCZEJ 2 W ŁAPACH

 Opis zadania:

W ramach zgłoszonej propozycji realizacji zadania zależy nam na zagospodarowaniu tzw. skweru zlokalizowanego przy ul. Spółdzielczej. Skwer ten aktualnie jest zaniedbany – pokryty trawą oraz rośnie tam 1 jarzębina i żywopłot. Miejsce to jest atrakcyjne pod względem lokalizacji, gdyż ulica, gdyż ul. Spółdzielcza jest bardzo często użytkowania przez przechodniów. Chcielibyśmy, aby na tym terenie umiejscowić 4 ławki z koszami oraz zagospodarować zielenią wieloletnią np. drzewka niskopienne kwitnące, które w okresie letnim uatrakcyjniałyby to miejsce. Ławki pozwoliłyby pieszym na chwilę odpoczynku w trakcje spaceru ul. Spółdzielczą, ale również służyłyby miejscom integracji dla mieszkańców okolicznych budynków wielorodzinnych.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 27 024,00 zł

4. WODOPITNIK – MIEJSKIE ŹRÓDEŁKO ZEWNĘTRZNE

(LOKALIZACJA: PLAC NIEPODLEGŁOŚCI W ŁAPACH)

Opis zadania:

W ramach projektu proponuje się ustawienie miejskiego źródełka wody pitnej na Placu Niepodległości w Łapach. Projekt zakłada montaż stacji wody pitnej (2-funkcyjnej: źródełko i poidełko dla zwierząt), która działałaby przez miesiące od kwietnia do października. W pozostałych miesiącach dopływ wody byłby wyłączony, a sama stacja zabezpieczona specjalnym pokrowcem.

Wodopitnik – źródełko pozwoli wszystkim chętnym ugasić pragnienie, może także służyć przyjezdnym korzystającym z przystanków PKS. Będzie to udogodnienie nie tylko dla spacerowiczów. Ale również dla zwierząt. Dzięki łatwemu i darmowemu dostępowi do wody pitnej, każdy będzie mógł ugasić pragnienie, co wpłynie korzystnie na zdrowie oraz ograniczy ryzyko odwodnienia w upały. Dodatkowo jest to promocja picia wody zamiast innych, często mniej zdrowych napojów. Źródełko z wodą pitną da oszczędności zarówno, jeśli chodzi o wodę, jak i stan naszego portfela. Najważniejszy jest tu aspekt proekologiczny, gdyż nie trzeba będzie kupować nowej butelki z wodą w sklepie, co przyczyni się do ograniczenia zużywalności butelek plastikowych.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

5. SIŁOWNIA PLENEROWA POD CHMURKĄ

(LOKALIZACJA: SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁUPIANCE STAREJ)

Opis zadania:

W świecie pełnych komputerów, brak aktywności fizycznej i ograniczonym kontakcie interpersonalnym budowa plenerowej siłowni pod chmurką jest szansą na aktywne spędzenie wolnego czasu z jednoczesną korzyścią dla zdrowia. Projekt przewiduje utworzenie na terenie szkoły miejsca rekreacyjno-sportowego, na którym zostaną zamontowane urządzenia do ćwiczeń rekreacyjno-siłowych bez względu na stopień sprawności fizycznej.

Budowa siłowni plenerowej w tym łatwo dostępnym dla mieszkańców miejscu zachęci do aktywnego spędzania czasu wolnego. Będą korzystać z niej nie tylko uczniowie naszej szkoły , lecz cała społeczność lokalna. Proponowana budowa siłowni plenerowej pod chmurka byłaby dużym wzbogaceniem oferty edukacyjno-sportowej naszej placówki. Nadmieniam, iż Szkoła Podstawowa w Łupiance Starej nie posiada pełnowymiarowej sali gimnastycznej i dysponuje tylko starym trawiastym boiskiem. Zamontowany sprzęt wzbogaciłby lekcję wychowania fizycznego naszym uczniom. Byłby też atrakcja dla mieszkańców w różnym wieku bez względu na poziom sprawności fizycznej. Nowoczesna infrastruktura sportowa zwiększyłaby atrakcyjność Łupianki Starej, jako miejsca do zamieszkania. Utworzenie siłowni to szansa na zdrowe, radosne życie i alternatywa na inny model spędzania wolnego czasu w miejscowości oddalonej od nowoczesnych ośrodków kultury i sportu. Usytuowanie urządzeń do ćwiczeń fizycznych dostępnych nieodpłatnie w każdej chwili sprawia, że aktywna, nowoczesna i atrakcyjna forma ruchu powinna stać się naturalną potrzeba spędzania wolnego czasu, a także miejscem i czasem zacieśniania więzi osobowych.

Projekt zakłada transport, montaż urządzeń do ćwiczeń na świeżym powietrzu oraz wykonanie dokumentacji. Pracownicy szkoły we własnym zakresie przygotują teren. Dodatkowym atutem projektu jest to, że jest dostępny dla wszystkich chętnych 12 miesięcy w roku. Siłownia będzie usytuowana obok bramki wejściowej na plac szkolny, która jest otwarta całą dobę. Budowa takiej siłowni podniesie rangę naszej szkoły poprzez dodanie nowej przestrzeni rekreacyjno-sportowej.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

6. PLAC ZABAW DLA DZIECI

(LOKALIZACJA: DZIAŁKA ZA BOISKIEM „ORLIK”)

Opis zadania:

Zadanie zakłada urządzenie bezpiecznego placu zabaw dla dzieci –  zakup i montaż urządzeń przy ul. Żwirki i Wigury na placu obok boiska Orlik.

Plac zabaw służyć będzie do aktywnego i bezpiecznego spędzania wolnego czasu przez okolicznych mieszkańców Łap, a także osób przyjezdnych. Dzięki placu zabaw maluchy zyskają miejsce do zdrowej, bezpiecznej i kreatywnej zabawy na powietrzu, jak również będą trenować umiejętności społeczne polegające na nauce współpracy i współzawodnictwa.

Dzięki temu, że plac zabaw będzie znajdował się w pobliżu boiska „Orlik”, starsze dzieci będą mogły skorzystać z boiska, a rodzice z maluchami będą mogli miło spędzić czas na placu zabaw.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

7. REKREACJA NA 6!

(LOKALIZACJA: TERENY REKREACYJNE W UHOWIE,

BASENY LETNIE W PŁONCE KOŚCIELNEJ)

Opis zadania:

Zwiększenie atrakcyjności i funkcjonalności terenów rekreacyjnych w Uhowie oraz basenów letnich w Płonce Kościelnej poprzez: nawiezienie nowej warstwy drobnego piasku (Uhowo), nowego wyposażenia w postaci leżaków, leżaków siedzących, parasoli oraz leżaków do sauny. Wyposażenie będzie ogólnodostępne dla mieszkańców i znajdować się będzie na stanie Ośrodka Kultury Fizycznej w Łapach.

Tereny rekreacyjne w Uhowie doczekały się gruntownej przebudowy jednak potrzebują jeszcze poprawy elementów wizualno-estetycznych zwiększających formę i atrakcyjność spędzania wolnego czasu nad wodą. Wygodne leżaki i siedziska to gwarancja udanego wypoczynku oraz nie jest tajemnicą, że dzieciaki uwielbiają zabawę w piasku, którego aktualnie brakuje nad brzegiem rzeki Narew.

Każde dodatkowe doposażenie infrastruktury basenu czy plaży zachęca do rekreacji i wypoczynku mieszkańców naszej Gminy.

Efektem realizacji zadania będzie ożywienie plaży oraz basenów letnich, a mieszkańcu dostaną w pełni zagospodarowane miejsce przeznaczone do rekreacji, aktywności, wypoczynku i integracji.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 29 630,00 zł

8. BUDOWA SCENY ESTRADOWEJ NA BOISKU PRZY WDKU W ŁAPACH SZOŁAJDACH

 Opis zadania:

Zadanie ma na celu wzmocnienie infrastruktury znajdującej się na terenie Wiejskiego Domu Kultury w Łapach Szołajdach poprzez wybudowanie sceny estradowej. Plac, na którym będzie mieścić się scena, to świetne miejsce do organizacji imprez plenerowych z udziałem dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych

Grupa nieformalna podczas weryfikacji zadań do Budżetu Obywatelskiego kierowała się tym, iż co roku jest potrzeba wynajmu sceny, co generuje dość duży koszt. Każdego roku organizowany jest Narwiański Zajazd Szlachecki, pikniki dla dzieci, spotkania dla seniorów.

Teren przy WDK ma ogromny potencjał gdyż mieści się na nim skatepark, lada chwila powstanie wiata drewniana do celów integracyjnych oraz parkour. Efektem realizacji zadania będzie podniesienie integracji społecznej, ożywienie przestrzeni publicznej, ale przede wszystkim będzie to miejsce sprzyjające kreatywności oraz otwartości na wspólne działania.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

9. BUDOWA ŚCIEŻKI SENSORYCZNEJ, ROZBUDOWA PLACU ZABAW I MIEJSCA WYPOCZYNKU W PŁONCE KOŚCIELNEJ

 (LOKALIZACJA: SZKOLE PODSTAWOWEJ W PŁONCE KOŚCIELNEJ)

Opis zadania:

Wyposażenie placu zabaw umożliwi wielowymiarową zabawę dzieciom w różnym wieku, pozwoli na zdobywanie nowych sprawności i trenowanie nabytych już umiejętności. Poszczególne elementy placu zabaw mogą wpłynąć uspokajająco na układ nerwowy oraz pozytywnie oddziaływać na koncentrację (huśtawki), wspomagać odczuwanie swojego ciała i utrzymanie równowagi. Będzie to również pole do popisu dla dziecięcej wyobraźni i kreatywności. Chodzenie po takiej ścieżce sensorycznej rozwija motorykę dużą, równowagę i koordynację ruchową, stymuluje receptury znajdujące się w stopach. Zakup pozostałych elementów wyposażenia placu zapewni miejsce do aktywnego spędzania czasu najmłodszym dzieciom oraz stworzy miejsce przyjazne dla mieszkańców.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

10. ODNOWIENIE JEDNEJ POŁOWY WIELOFUNKCYJNEGO BOISKA PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1

ODNOWIENIE JEDNEJ POŁOWY (NAJBARDZIEJ ZNISZCZONEJ – OD STRONY UL. LEŚNIKOWSKIEJ) WIELOFUNKCYJNEGO BOISKA PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. ŚW. JANA PAWŁA II W ŁAPACH PRZY ULICY POLNEJ 9

Opis zadania:

Wielofunkcyjne przyszkolne boisko jest bardzo intensywnie użytkowane przez młodych mieszkańców naszego miasta, zwłaszcza w godzinach popołudniowych oraz w weekendy. W związku z intensywnym użytkowaniem oraz wieloletnim brakiem prac serwisowo – naprawczych jego nawierzchnia jest mocno zniszczona, boisko utraci wkrótce swoją funkcjonalność. Osiągniętym efektem będzie naprawa połowy nawierzchni boiska od strony ul. Leśnikowskiej poprzez nałożenie warstwy bitumicznej wraz z pomalowaniem. Uzupełnienie zużytych siatek w piłkochwytach szkoła wykona we własnym zakresie.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

11. DREWNIANA ALTANKA ZE STOŁAMI I ŁAWAMI IDEALNA DO SPOTKAŃ I WARSZTATÓW ORAZ INTEGRACJI WEWNĄTRZ- I MIĘDZYPOKOLENIOWEJ O KAŻDEJ PORZE ROKU

 

(LOKALIZACJA: UL. LEŚNIKOWSKA 54, 18-100 ŁAPY)

Opis zadania:

Seniorom w Łapach w tym także Seniorom z Dziennego Domu „SENIOR+”, którzy w większości mieszkają w blokach brakuje miejsca spotkań na świeżym powietrzu. Biorąc pod uwagę obecnie panującą pandemię COVID-19, gdzie rekomenduje się jak najwięcej aktywności na świeżym powietrzu, spotkania na świeżym powietrzu, a także tak ważna rolę spotkań towarzyskich, których brak odczuli seniorzy oraz wszyscy inni mieszkańcy Łap w obliczu zamknięcia się w domach, w marcu i kwietniu br. Wybudowanie altany to doskonała perspektywa spotkań międzypokoleniowych i wewnątrzpokoleniowych dla mieszkańców Łap. Po wizytach w innych Dziennych Domach zauważyli potrzebę zaadoptowania pewnych pomysłów na swój grunt stąd powstał pomysł na zagospodarowanie terenu obok Dziennego domu SENIOR+ w Łapach. Chcielibyśmy, aby obok naszego budynku stanęła duża altana mogąca pomieścić min. 40 osób. Dogodna lokalizacja, z dala od gwaru samochodów, od głównej drogi sprzyjałaby użytkowaniu takiego miejsca. W Łapach nie ma takiego miejsca na otwartej przestrzeni, zadaszonego, które chroniłoby latem od słońca, zimą od wiatru, czy opadów atmosferycznych. Wybudowanie takiej altany poszerzyłoby zakres prowadzonych zajęć w ramach domu o zajęcia na świeżym powietrzu, zwiększyłoby to również integrację wewnątrzpokoleniową z innymi Seniorami zrzeszonymi i niezrzeszonymi oraz międzypokoleniową z dziećmi, młodzieżą, osobami niepełnosprawnymi, dorosłymi jak również seniorami. Altana jest odpowiedzią na potrzeby środowiska lokalnego, tj. w Łapach nie ma miejsca, żeby spotkać się z koleżanka na kawę, czy herbatę na świeżym powietrzu, czy na rozmowę bądź pooglądanie zdjęć, powspominanie minionych wydarzeń, wakacji, pobytów na rehabilitacji, itd.. Tu taka możliwość by była. W ramach funkcjonowania domu moglibyśmy organizować takie spotkania na świeżym powietrzu zarówno edukacyjne, spotkania przy kawie, czy herbacie, a także przy grillu na świeżym powietrzu. Mamy do dyspozycji termosy, czy warnik, a także grilla gazowego można byłoby również organizować spotkania integracyjne bądź konferencje, których na chwilę obecną w Łapach nie ma. Obok znajduje się budynek Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej, w tym Dzienny Dom „SENIOR+”, gdzie można skorzystać z toalety, wody, czy prądu, co również sprawia, że miejsce mogłoby mieć jeszcze więcej zastosowań, bądź przyczynić się do korzystania z niego jeszcze większej liczbie osób. Seniorzy z Dziennego Domu „SENIOR+” w Łapach deklarują również zagospodarowanie terenu wokół altany, tj. jakiś mini ogródek bądź kwiaty sezonowe, jak również konserwacja altany, ław i stołów. Ponadto na placu, obok którego miałaby stanąć altana w budynku należącego do Gminy mieści się Klub Integracji Społecznej „Sukces w działaniu”, a także niebawem będzie się mieścił Klub Senior+ w Łapach, w związku z tym wszyscy uczestnicy placówek mieszczących się w budynku przy Leśnikowskiej 54 mieliby możliwość korzystania z altany w ramach odbywających się zajęć, a także deklarują chęć dbania o wygląd i zagospodarowania terenu wokół altany. Chcielibyśmy, aby altana stała się miejscem przyjaznym dla mieszkańców Łap w każdym wieku. W zaciszu ogródka Dziennego Domu możemy organizować spotkania edukacyjne, kulturalno-oświatowe, spotkania z ciekawymi ludźmi,  warsztaty terapii zajęciowej, czy warsztaty międzypokoleniowe, które z pewnością będą cieszyły się jeszcze większym powodzeniem niż w chwili obecnej, co sprzyja większemu zaangażowaniu na rzecz społeczeństwa lokalnego Seniorów, wzrost poczucia własnej wartości, a także poczucia sprawstwa, gdyż to sami Seniorzy taką inicjatywę zainicjowali, stąd warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom Seniorów i minimalizować skutki starzenia się, a także inwestować w potencjał seniorów, którzy jeszcze mogą wiele z siebie dać na rzecz drugiego człowieka, myśląc o dobru swoim i innych.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

12. BUDYNEK NA POTRZEBY SOŁECTWA ŁAPY PLUŚNIAKI

Opis zadania:

Działanie to polega na budowie drewnianego budynku gospodarczego na placu wiejskim w Łapach Pluśniakach. Budynek będzie przeznaczony do przechowywania wszelkich rzeczy uzyskanych z realizowanych projektów przez Koło Gospodyń Wiejskich „Szeroka Struga” w Łapach Pluśniakach. Sołectwo posiada wiele rzeczy niezbędnych do organizacji festynów, pikników, które trzeba przechowywać w miejscu zamkniętym i zabezpieczonym. Planowany jest zakup kolejnych rzeczy do wytwarzania produktów lokalnych, które również będzie trzeba schować do danego budynku. W naszej wsi nie ma świetlicy wiejskiej gdzie można byłoby przechowywać posiadane materiały, rzeczy sołectwa Łap – Pluśniaki. Organizowane festyny, imprezy okolicznościowe na placu cieszą się ogromnym powodzeniem. Podczas spotkań mieszkańcy sygnalizowali, że budynek na tej działce usprawni przeprowadzanie festynów i imprez oraz pozwoli na dalszy rozwój i realizowanie nowych pomysłów.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

13. KONTYNUACJA REMONTU DROGI GMINNEJ DO ŁUPIANKI NOWEJ

Opis zadania:

Gminna, główna droga wjazdowa i wyjazdowa w naszym sołectwie Łupianka Nowa jest w bardzo złym stanie. Udało się nam z funduszu sołeckiego wykonać podbudowę nawierzchni tej drogi, jednak nie jesteśmy w stanie dokonać całkowitego jej remontu. Dofinansowanie z Budżetu Obywatelskiego przyspieszyłoby w dużym stopniu ukończenie remontu. Przebudowa drogi usprawni i ułatwi komunikację autobusu szkolnego, pojazdów uprzywilejowanych oraz dojazd do pracy większości mieszkańców.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

14. UTWARDZENIE TŁUCZNIEM GMINNEJ DROGI PŁONKA-MATYSKI – KOLONIA

(LOKALIZACJA: OD SKRZYŻOWANIA W STRONĘ KOLONII)

Opis zadania:

Zadanie dotyczy naprawy drogi Gminnej: Płonka – Matyski – Kolonia. Jest to droga przedłużająca wieś. Do utwardzenia tłuczniem ok 400 m bieżącej drogi.

Z drogi tej korzystają mieszkańcy wsi Płonka-Matyski i inne wioski jak: Łupianka Nowa, Somachy, Osse, Pluśniaki, Strumianka, Płonka Kościelna, Łapy i inni którzy posiadają tu ziemię. Droga jest trudna do przebycia szczególnie wiosną, jesienią czy zimą, objawia się powstawaniem głębokich kolein i dołów. Przez ubiegłe lata była naprawiana przez mieszkańców kolonii i częściowo z funduszu sołeckiego. Wymaga naprawy w postaci nawiezienia tłuczniem.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

15. UŁOŻENIE KOSTKI PRZED BUDYNKIEM WIEJSKIEGO DOMU KULTURY W PŁONCE KOŚCIELNEJ + MEBLE OGRODOWE,

UŁOŻENIE KOSTKI PRZED BUDYNKIEM WIEJSKIEGO DOMU KULTURY W PŁONCE KOŚCIELNEJ + MEBLE OGRODOWE, WYKONANIE PODJAZDU NA WÓZKI INWALIDZKIE

Opis zadania:

Wymiana gruntu, utwardzenie, położenie kostki przed budynkiem WDK. Celem jest uporządkowanie terenu, stworzenie nowych miejsc parkingowych, co sprawi łatwiejsze poruszanie się dla osób niepełnosprawnych odwiedzających jednostki kultury. Dodatkową atrakcją będzie stworzenie miejsca do odpoczynku na świeżym powietrzu przez postawienie altanki ławo-stół.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 27 100,00 zł

16. BEZPIECZNY MIESZKANIEC GMINY ŁAPY. OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA

(LOKALIZACJA: UHOWO)

Opis zadania:

Zadanie polega głównie na termomodernizacji budynku, która zapewni niezbędne warunki dla sprzętu zapewniającego skuteczne niesienie pomocy.

Zapotrzebowanie na termomodernizację obiektu pojawiło się w związku z pozyskaniem przez nasza jednostkę nowego sprzętu ppoż., tj. łodzi motorowej i samochodu VW Transporter. Jednocześnie jesteśmy na etapie pozyskiwania samochodu ciężarowego, który bezwzględnie wymaga stałej i dodatniej temperatury w obiekcie. W budynku będzie również wygospodarowana część rekreacyjno-dydaktyczna, z której będą mogli korzystać mieszkańcy. Odbywać się tam będą szkolenia związane z udzielaniem pierwszej pomocy, okresowe ćwiczenia, a także będzie to miejsce spędzania wolnego czasu dzieci i młodzieży.

W ramach swojego działania strażacy z OSP w Uhowie biorą udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych, zabezpieczeniu uroczystości kościelnych. Organizują i biorą czynny udział w imprezach o charakterze kulturowo-oświatowym. Ważnym elementem działalności OSP jest profilaktyka, praca z dziećmi i młodzieżą. Strażacy-ratownicy z OSP działają społecznie, niosąc ofiarnie pomoc każdemu, kto jej potrzebuje.

Inwestycja pozwoli na jeszcze sprawniejsze służenie pomocą nie tylko mieszkańcom Uhowa, ale i całej społeczności gminy Łapy i zapoczątkuje dalsze pozyskiwanie środków na ten cel.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 29 500,00 zł

17. POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA W GMINIE ŁAPY POPRZEZ DOPOSAŻENIE I UNOWOCZEŚNIENIE OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŁAPACH

 

Opis zadania:

Po sukcesie OSP Łapy w poprzedniej edycji budżetu obywatelskiego w ramach którego, zakupiono sprzęt przy pomocy którego, strażacy efektywniej prowadzą działania ratowniczo-gaśnicze, ponownie zwracam się z prośbą do mieszkańców o pomoc w realizacji kolejnego II etapu doposażenia w nowoczesny sprzęt i wyposażenie ochronne ratowników. Zadanie ma na celu podniesienie, jakości, skuteczności oraz bezpieczeństwa podejmowanych działań.

W tym roku strażacy stawiają na poprawę ochrony indywidualnej ratowników oraz poprawę skuteczności prowadzonych działań związanych z gaszeniem pożarów, ratownictwa wodnego oraz lądowego.

Za środki pozyskane w ramach budżetu obywatelskiego wymienione zostaną wyeksploatowane ubrania oraz rękawice specjalne używane podczas likwidacji zdarzeń. Ratownicy OSP zostaną wyposażeni w indywidualne maski do aparatów powietrznych (zniknie problem noszenia przez ratowników tych samych masek szczególnie ważny element bezpieczeństwa w czasach Covid-19), a także ubrania piankowe do pracy w wodzie, co wpłynie na poprawę działań z zakresu ratownictwa wodnego. W związku z zużyciem sprzętu i armatury wodnej zakupiona zostanie nowoczesna prądownica oraz węże tłoczne, przez co znacząco poprawi się skuteczność działań ratowniczo-gaśniczych poprzez efektywniejsze operowanie prądami gaśniczymi.

Zakupiony sprzęt pozwoli na szybsze, sprawniejsze oraz bezpieczniejsze prowadzenie działań przez ratowników OSP Łapy związanych z ratowaniem życia, zdrowia oraz dorobku mieszkańców gminy Łapy.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

18. DREWNIANA ALTANA ZE STOŁAMI I ŁAWAMI W ŁAPACH-KORCZAKACH

Opis zadania:

Zgłoszona propozycja zadania ma na celu stworzenie miejsca do integracji i aktywizacji mieszkańców wsi Łapy – Korczaki. Miejsce to będzie służyło do spotkań mieszkańców, ale również będzie miało charakter bezpiecznego miejsca do aktywności sportowych dla dzieci i młodzieży.

W Łapach – Korczakach nie ma miejsca np. klubu czy świetlicy wiejskiej ani też placu zabaw, gdzie mieszkańcy mogliby się spotkać i aktywnie spędzić czas ze swoimi dziećmi lub w gronie sąsiadów.

Na terenie wsi Korczaki znajduje się plac gminny, który jest ogrodzony i uporządkowany czynem społecznym mieszkańców. Z funduszu sołeckiego został wykonany projekt zagospodarowania placu.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 30 000,00 zł

W budżecie obywatelskim może uczestniczyć każdy mieszkaniec Gminy Łapy, w tym również osoba niepełnoletnia – należy pamiętać, że do karty osoby niepełnoletniej musi być dołączona zgoda opiekuna ustawowego.

Po zakończeniu głosowania, w obecności członków komisji nastąpi otwarcie urny i pobranie wszystkich złożonych Kart oraz wydrukowanie oddanych głosów przesłanych za pomocą poczty elektronicznej. Następnie karty zostaną sprawdzone pod względem formalnym i zostaną zliczone głosy. Do realizacji zostaną zakwalifikowane te zadania, które uzyskały największą liczbę głosów aż do wyczerpania puli środków finansowych przeznaczonych na budżet obywatelski. W przypadku uzyskania równej ilości głosów przez dwa lub więcej zadania o kolejności na liście zdecyduje losowanie przeprowadzone przez Komisję. Ogłoszenie wyników nastąpi do 31 października 2020r.