Deklaracja dostępności Ośrodka Przedsiębiorczości w Łapach
- Data publikacji strony internetowej: 03.01.2018 r.
- Data ostatniej dużej aktualizacji: 31.03.2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł (np. skan dokumentów tekstowych nie jest możliwy do odczytania przez OCR a powinien posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie);
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
- zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Treści niedostępne:
- Nie wszystkie obrazy posiadają opis alternatywny
- Filmy nie posiadają napisów
- Brak dostępności tłumacza migowego
- Pliki pdf dostępne na stronie są bez informacji o ich wielkości.
- Treści umieszczone nie są tekstem ETR (ETR – Easy to read).
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 31.03.2025 r.
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 31.03.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest pani Anna Wróblewska, adres poczty elektronicznej: osrodek@lapybiznes.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 814 19 21.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każda osoba może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Ośrodek Przedsiębiorczości (dalej „Ośrodek”) niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Ośrodek powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
- przesłać na adres: Ośrodek Przedsiębiorczości w Łapach, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 22a, 18-100 Łapy;
- złożyć na recepcji Ośrodka w godzinach funkcjonowania Ośrodka;
- przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: osrodek@lapybiznes.pl
Organ nadzorujący: Dyrektor Ośrodka Przedsiębiorczości w Łapach
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy:
- Ośrodek odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej, wskazanych w żądaniu, albo
- osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu
– osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Ośrodka skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Prezesa PFRON.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Ośrodek Przedsiębiorczości w Łapach, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 22a, 18-100 Łapy.
Do budynku prowadzą 3 wejścia. Wejście główne od ul. Gen. Wł. Sikorskiego 22a posiada parking z miejscem dla niepełnosprawnych.
Na parterze po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się recepcja.
Przestrzenie komunikacyjne budynku na poziomie parteru i piętra są wolne od barier poziomych.
Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego pomieszczenia celem załatwienia sprawy.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze w budynku są bezkolizyjne, nie posiadają progów, a także znajdują się na jednym poziomie – zarówno na parterze jak i piętrze budynku. Szerokość korytarzy i szerokość drzwi umożliwia swobodne poruszanie się osób na wózkach.
Dostosowanie schodów
Do wejścia głównego z przodu budynku prowadzą schody oraz zapewnione jest dostosowane wejście z poręczą i podjazdem dla wózków inwalidzkich. Pozostałe dwa wejścia umieszczone są po prawej i lewej stronie budynku od szczytów do których prowadzą tylko schody.
Dostosowanie wind
W budynku jest dźwig dla osób niepełnosprawnych umożliwiający dostęp do piętra budynku.
Dostosowanie łazienek
W budynku znajdują się dwie toalety dla osób niepełnosprawnych, jedna na parterze oraz druga na piętrze budynku.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez pracownika znajdującego się na recepcji.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku dostępna jest pętla indukcyjna.
Dostosowanie parkingów
Przed budynkiem po lewej stronie wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego zarówno na miejscu i on-line.